weekend etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
weekend etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Kasım 2013 Cuma

Haftasonu Pizzası!/ Homemade Pizza!

Cumartesi ve Pazar güzel bir kahvaltı etmek isteyenlere ya da akşam üstü hoş bir şeyler yapıp yemek isteyenlere duyrulur! Eger ben yapabildiysem herkescikler yapabilir diye düşünüyorum! Aslında tavada pizza yapmak düşündüğümden de kolaymış! Yeter ki evde malzemeleriniz olsun. Ya da markete gitmeye üşenmeyen bir eş/ sevgili ;))

Haha yemekten bahsettik ya bizim kız tekmelemeye başladı.. Pizza olmasa da ben kalkıp bi kahvaltı hazırlasam iyi olacak..

Benim tarifte yaptıgım tek degişiklik evde taze biber olmadıgı için közlenmiş kırmızı biber kullanmam ve hamile oldugum için sucukların mutlaka pişmesini istememden dolayı sucukları ayrı bir tavada pişirdikten sonra hamurun üzerine yerleştirmem oldu. A bir de domates ve zeytin koydum! Bence sizler de evde ne varsa canınız ne çekiyorsa koyabilirsiniz! 

Bakmayın benimkinin kaşarı az:( çünkü beceremeyebilirim çok da zebil etmeyeyim dedim ama nefis oldu! O yüzden korkmayın :) yükleyin kaşarı! :) sizler de ve de dener be fotoğrafları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum! 

Ben tarifi Gülay'ın blogundan aldım (  +gülay Cansever  :) o da Yemekçinin Mekanından ( +Yemekcinin Mekani  almış :) bakalım benden kimler görüp yapacak :)

İşte benim tavada pizza maceram, güzel haftasonları dilerim!!!

Yes, i made a pizza! Believe me if i can, anyone could! So why don't you give an online reciepe a try! Come on! It's a weekend! Let this be a home made pizza weekend!

Enjoy!







Malzemeler:
1 adet yumurta
1 kahve fincanı yoğurt
2 kahve fincanı un
1 çay kaşığı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı sıvıyağ

Salçalı sos için:
1 çorba kaşığı salça
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı su
Kekik


Üzeri için:

Kaşar peyniri
Sucuk
Biber

Yapılışı:

Öncelikle sos malzemelerini hazırlıyoruz.
Ketçap yoksa illaki koymak zorunda değilsiniz.
Üst malzemelerimizi de hazırlayalım ve kenarda bekletelim.
Geniş bir teflon tavamızı yağlayalım ve hamur malzemelerini güzelce bir kapta kaşık yardımı ile karıştıralım.
İkinci fotoğrafta ki gibi cıvık biraz lokma hamuru kıvamında olacak sonra yağlanmış tavamıza dökelim ve üzerini düzeltelim.
Kaşığımı sürekli yağlamaya çalıştım olmadı ben de hamurun üzerine bir miktar zeytin yağı döktüm ve kaşığın sırtı ile düzelttim.
Bu şekilde daha rahat oldu...
Sonra salçalı sos ve üzerine malzemeleri dizip kapağını kapatalım ve en küçük ocağımızın üzerine kısık ayarda pişirmeye başlayalım.
15 dakika hiç açmayın sonra bakın bakalım kaşarlar erimiş mi .
Erimişse afiyet olsun..

11 Ağustos 2013 Pazar

What for?!

Hobiler?.. En sevdiğimiz şeyler?.. Boş zamanlarımızı nasıl değerlendirdiğimiz?.. Hepimiz yeni yerler görmek, seyahat etmek, başka bir şehrin sokaklarında yürümek gibi maceracı ruhumuzu ortaya koyan şeyler düşünüyoruz değil mi?!.. Ama söz konusu beş günlük kocaman bir tatil olduğunda hepimiz kabuğumuza ( kanepemize ) çekilip yatmayı, AVM'leri turlamayı, ya da fönlü saçlı ve boncuklu
kolyeli kızlarla, güneşin alnında votka içmeyi kar zanneden yeni neslin olduğu plajları seçiyoruz..

Her zaman aklımızda başka şeylerin olduğu, başka yerlerin olduğu hayaller kuruyoruz.. Ama eninde sonunda bütün gün stres dolu, sıkıntı dolu, belki haddinden fazla dedikodu dolu iş hayatımızın sonunda aldığımız parayla sadece evimizi şık gösteren mobilyalar alıp, kendimizi iş yerinde daha hatırı sayılır biri "gibi" gösterecek kıyafetler alıyoruz..

Öylesine unutuyoruz ki aslında ne istediğimizi.. Hayır hiç üstünüze alınmayın, ben kendi adıma konuşuyorum.. yaşlandıkça mı oluyor bilmem.. ama gerçekten bazen ne istiyorum diye kendime sorduğumda suratımda kocaman şapşal bir ifade beliriyor.. Ben ne istiyorum.. Kocaman bir boşluk oluyor bazen çünkü unutuyorum. Çünkü kendime hatırlatmıyorum.. Eskiden tuttuğum wish listler artık yok, çünkü büyüdük.. Beklentiler yok, çünkü artık tüm dünya elimizin altında..

kıymet bilmez olduk bu bir yana.. neyin kıymetini bileceğimizi bile unuttuk..

Eski bayramlar, eski insanlar, eski ben yok artık..

Diyor ya hani.. Biz Büyüdük ve Kirlendi Dünya diye..

Yalan değil..

Şimdi bir kez daha soruyorum kendime.. Ne istiyorum diye..

SEYAHAT etmek istiyorum! Bilmediğim bir şehrin bilmediğim sokaklarında dolaşmak.. Hiç kimsenin beni tanımadığı sokaklarda salına salına saatlerce yürümek istiyorum. Suya üç katı fiyat verip iki şişe su fiyatına karnımı doyurmak istiyorum o yörenin en meşhur yemeğiyle.. Kitaplar, internet fazla bilgiyle dolu diye, şehrin bir karpostalını alıp üzerindeki beş meşhur yere gitmek istiyorum.

ve bir kez daha hatırlatıyorum kendime..

İstediğin şeyleri yapmak için yaşamıyorsan? Ne için yaşıyorsun?!


Fotoğraflar, evliliğimizin ilk yılında eşimle çıktığımız İtalya turundan.. O günden sonra da bir daha birlikte yurt dışına çıkma şansımız olmadı.. Bence zamanı geldi..

20 Nisan 2013 Cumartesi

Biraz huzur?

Gectigimiz gunlerde eski sirketimle personelin bir cogunu Foca'ya goturduk.. Simdi aklinizda bi haftasonu kacamagi varsa- ozellikle Izmir'e yakin oturanlar -akliniza kurt dusureyim dedim.. Hava mis! Hadi oturmayin evde!! Stay Calm and Go To FOCA!