29 Mart 2014 Cumartesi

Yenidoğan İhtiyaç Listesi!- hiç bitmeyen liste :))-

Hello Ladies!

Benim gibi bir çok yeni anne adayının kafasını kurcalayan "ne almam lazım, ne marka almam lazım, nasıl ve ne zaman almam lazım!" Gibi sorulara tam cevap olmasa da yol gösterebileceğini düşündüğüm birkaç bir şey yazmak istiyorum.. Ve iş yerinden deneyimli bir anne olan arkadaşım Melike'yle birlikte bebek alışveriş "beyin haritası" dediğimiz listeyi de sizlerle paylaşıyor olacağım..

Öncelikle şunu söylemeliyim öyle 32. Haftadan herşeyi hazır olsun stresine bir çok insanın beni sürüklemesine rağmen girmedim :)) çünkü, evet erken doğum olabilirdi.. Ama doktorum herşey şimdilik yolunda dedikçe ben de kızıma dur yavrum daha vakti değil bak hiç birşeyin henüz hazır değil diyerek telkinlerde bulundum hep :)) o da vaktinden önce gelmedi çok şükür.. Şimdi 37. Haftamızın bitmesine bir kaç gün kala herşeyi çok şükür hazır olmasına rağmen yine de daha dur kızım bir kaç hafta daha diyorum :) 40 da olsa 50 haftada olsa ben hadi çık gel diyecek cesareti bulamayacağım galiba ☺️ O sebeple kızıma güveniyorum ve o ne zaman geleceğini bilir diyorum! Bilirsin di mi annecim?! :))

Benim ilk yaptığım iş internetten anne bebk alışveriş sitelerine girip listede olan herseye bakmaktı.. Ve internette fiyat kıyaslama sitelerine girip burdaki bir çok ihtiyaç için fiyat kıyaslaması yaptım.. Elimde bir liste oluştu böylece hem neler almam gerekebileceği hem de piyasadaki ortalama fiyatlar..

Daha sonra Melike ile birlikte aşağıdaki beyin haritasını oluşturduk..


O elinde olan artık kullanmadığı bir kaç bir şeyi de bana getirecekti, bana gelen bir kaç ufak tefek hediye de vardı.. Böylece ilk günden listenin üzerinden birkaç bir şey çizme şansımız oldu.. 

Aslında marka ismi çok söylemek istemiyorum ama belli başlı şeylerde çok bariz, forumlarda memnuniyet oranı yüksek çıkan markalar var..

Örneğin anne ve bebek krem ve bakım ürünlerinde herkes Mustela ve Lierac'ı tavsiye ediyor.. Ben sanırım biraz daha ekonomik bir anneyim.. :))

Göbeğimde oluşabilecek çatlaklar için hamileliğimin 4. Ayından itibaren aklıma geldikçe özellikle banyodan sonra göbek ve göğüs bölgeme otacının lavanta, papatya özlü, zeytinyağlı bu bebek yağından aldım..
Çok şükür henüz bir çatlağım olmadı.. Ama genel yargı şu ki ne sürersen sür çatlayacaksan çatlıyorsun.. Ben öncesinde spor yaptığım ve aşırı kilo almadığım için ( so far 18 kg aldim :) )çatlamadığımı düşünüyorum. Ve birşey daha bence olumlu düşünmenin inanılmaz etkisi var. Kimi insan çatlıycam kesin diye diye çatlıyor:) kendinize bunu yapmayın.. Hamileliğiniz boyunca hem bebek için hem kendiniz için hep olumlu düşünceler geçsin beyninizden. Faydasını göreceksiniz..

Ekonomik bir anneyim dedim ama emzirme dönemi için ben de bir mUstela göğüs ucu kremi aldım.. E o kadar olsun di mi ama :))

Krem şampuan pişik kremi vs. İçin seyahat çantası hediyeli Bubchen setini seçtim. Ve ek olarak bir de Bepantol pişik kremi aldım. 

Bebek kıyafetleri konusunda da aynı şekilde çok heyecanlı olmamak gerekiyor zira ben eşimin beynini yedim kız doğacak daha bi çorabı yok diye.. Ama daha doğmadan inanın o kadar çok hediye geliyor ki belki hızlı büyümelerinden dolayı hepsini giymeye vakti bile olmayacak.! Ama siz yine de özendiğimiz beğendiğiniz şeyleri almaktan geri durmayın derim ben! Bugünler bir daha geri gelmez!:))

Eksiğim gediğim var diye de telaş yapmayın. Artık herşey her yerde var ve ulaşım çok kolay.. Yaşadıkça öğreneceğiz ve eksiğimiz oldukça tamamlaya tamamlaya gideceğiz..

Çok yakında bizim kıza taşıyıcı için sponsor olan tuniko.com'un güzel sahibesi Hülya hanım'ın hediyesi Boba Wrap Sling ile ilgili ayrıntılı bir yazı da yayınlayacağım.. Görüşlerimi de tabii ki kullandıktan sonra paylaşacağım..

Veee sizlere bir süprizim var!! buradan ve instagramdan yorumlarınız ve ilginizi paylaşırsanız Hülya hanım ile sizlere de bir Boba wrap hediye etmeyi düşünüyoruz! Çok güzel olmaz mı ne dersiniz?!

Bende kırmızısı var ;)) Yiha! 


Not: Boba wrap dışında ismi geçen markalarla bir bağım yoktur. Listem dışında kullanılan tüm görseller internetten alıntıdır. Yazdığım tüm görüş ve düşünceler tamamiyle kendi  fikirlerimdir. Her anne adayı her bebek farklıdır. Bu çerçevede yazdıklarımın sizler için sadece bir ışık olmasını diler kendi hamilelik ve anneliğinizi en güzel şekilde yaşamanızı temenni ederim.

En kısa zamanda görüşmek dileğiyle!!

Analı-kızlı öpüyoruz!

xo


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder