22 Kasım 2013 Cuma

Haftasonu Pizzası!/ Homemade Pizza!

Cumartesi ve Pazar güzel bir kahvaltı etmek isteyenlere ya da akşam üstü hoş bir şeyler yapıp yemek isteyenlere duyrulur! Eger ben yapabildiysem herkescikler yapabilir diye düşünüyorum! Aslında tavada pizza yapmak düşündüğümden de kolaymış! Yeter ki evde malzemeleriniz olsun. Ya da markete gitmeye üşenmeyen bir eş/ sevgili ;))

Haha yemekten bahsettik ya bizim kız tekmelemeye başladı.. Pizza olmasa da ben kalkıp bi kahvaltı hazırlasam iyi olacak..

Benim tarifte yaptıgım tek degişiklik evde taze biber olmadıgı için közlenmiş kırmızı biber kullanmam ve hamile oldugum için sucukların mutlaka pişmesini istememden dolayı sucukları ayrı bir tavada pişirdikten sonra hamurun üzerine yerleştirmem oldu. A bir de domates ve zeytin koydum! Bence sizler de evde ne varsa canınız ne çekiyorsa koyabilirsiniz! 

Bakmayın benimkinin kaşarı az:( çünkü beceremeyebilirim çok da zebil etmeyeyim dedim ama nefis oldu! O yüzden korkmayın :) yükleyin kaşarı! :) sizler de ve de dener be fotoğrafları benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum! 

Ben tarifi Gülay'ın blogundan aldım (  +gülay Cansever  :) o da Yemekçinin Mekanından ( +Yemekcinin Mekani  almış :) bakalım benden kimler görüp yapacak :)

İşte benim tavada pizza maceram, güzel haftasonları dilerim!!!

Yes, i made a pizza! Believe me if i can, anyone could! So why don't you give an online reciepe a try! Come on! It's a weekend! Let this be a home made pizza weekend!

Enjoy!







Malzemeler:
1 adet yumurta
1 kahve fincanı yoğurt
2 kahve fincanı un
1 çay kaşığı kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı sıvıyağ

Salçalı sos için:
1 çorba kaşığı salça
1 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı su
Kekik


Üzeri için:

Kaşar peyniri
Sucuk
Biber

Yapılışı:

Öncelikle sos malzemelerini hazırlıyoruz.
Ketçap yoksa illaki koymak zorunda değilsiniz.
Üst malzemelerimizi de hazırlayalım ve kenarda bekletelim.
Geniş bir teflon tavamızı yağlayalım ve hamur malzemelerini güzelce bir kapta kaşık yardımı ile karıştıralım.
İkinci fotoğrafta ki gibi cıvık biraz lokma hamuru kıvamında olacak sonra yağlanmış tavamıza dökelim ve üzerini düzeltelim.
Kaşığımı sürekli yağlamaya çalıştım olmadı ben de hamurun üzerine bir miktar zeytin yağı döktüm ve kaşığın sırtı ile düzelttim.
Bu şekilde daha rahat oldu...
Sonra salçalı sos ve üzerine malzemeleri dizip kapağını kapatalım ve en küçük ocağımızın üzerine kısık ayarda pişirmeye başlayalım.
15 dakika hiç açmayın sonra bakın bakalım kaşarlar erimiş mi .
Erimişse afiyet olsun..

2 yorum: